Onze Waarden

Entremont Groupe Coopératif

Onze coöperatieve dynamiek

Door toe te treden tot het concern Sodiaal, de grootste zuivelcoöperatie van Frankrijk, kiest Entremont ook voor de waarden van de coöperatie: solidariteit, rechtvaardigheid, transparantie ten opzichte van zijn producenten. En dat verandert alles! De cohesie van ons concern berust op deze teamspirit en deze vertrouwensrelatie tussen de melkproducenten en de medewerkers van Sodiaal en Entremont.   

Onze knowhow

Entremont ziet het daglicht in 1948 in de Haute Savoie. Vandaag, zo’n 70 jaar later, wil onze onderneming deze traditionele knowhow graag behouden. Een groot aantal van onze kazen bezit namelijk het kwaliteitslabel Beschermde Oorsprongsbenaming, wat staat voor respect voor de streek en het aan strikte voorwaarden voldoen. Zonder te vergeten dat Entremont het enige Franse merk is dat zijn emmentaler van gepasteuriseerde melk volgens de traditionele rijpingsmethode laat rijpen.

Onze 100% Franse melk

En als u graag Franse producten consumeert, bent u aan het goede adres! 100% van de voor de productie van onze kazen gebruikte melk komt uit Frankrijk. Wij volgen trouwens al zo’n 20 jaar de gecertificeerde kwaliteitsaanpak NFV01007: De Route du Lait van Sodiaal

Wij luisteren naar onze consumenten

Een van onze grootste dagelijkse zorgen is altijd aandachtig te luisteren naar wat de consument van ons verwacht, naar zijn eisen en naar wat hij lekker vindt. Ja, inderdaad, u bent onze mooiste inspiratiebron en ook de meest gewaagde! Door naar u te luisteren, innoveert Entremont en biedt het concern producten die altijd zo veel mogelijk op uw behoeften aansluiten. Zo bleek bijvoorbeeld uit een enquête over de raclettekaas dat 50% van de Fransen de korst van de kaas snijden voordat zij deze opeten.* Entremont hoefde dan ook niet lang na te denken, alvorens de eerste raclettekaas zonder korst te produceren!

*Test uitgevoerd onder 140 consumenten in 2008 door ADIV Marketing.